• Gratis bezorging Vanaf 49,95
  • Gratis afhalen In onze winkel
Nederlands
Categorieën
Uw filters
  • Gratis bezorging Vanaf 49,95
  • Gratis afhalen In onze winkel

Veelgestelde vragen

Algemeen

  • 1. Hoe kan ik contact opnemen met Velthuis Schoenen
    Velthuis Schoenen is tijdens openingstijden telefonisch bereiken op 074-291 49 83 en 24/7 via mail info@velthuisschoenen.nl. 

    Onze openingstijden zijn: 

     Maandag13:00 -18:00  uur
     Dinsdag09:30 -18:00 uur
     Woensdag09:30 -18:00 uur
     Donderdag09:30 -21:00 uur
     Vrijdag09:30  -18:00 uur
     Zaterdag09:30 -17:00 uur
     Koopzondag12:00 - 17:00  uur

  • 2. Hoe kan ik een artikel opzoeken?
    U kunt rechts boven in het zoekvenster een merk, type of artikelnummer invoeren om op te zoeken. Ook kunt u gebruik maken van de filters aan de linkerkant op de pagina's van damesschoenen, herenschoenen of kinderschoenen. Bij de filters kunt u kiezen uit: maat, wijdte, model, prijs, kleur en of er een losse inleg in moet zitten voor als u een schoen zoekt geschikt voor uw eigen steunzolen.  
  • 3. Hoe weet ik wat de juiste maat voor mij is?
    Als U twijfelt over de juiste maat dan kunt U het volgende doen. Meet de lengte op van de grootste voet en geef dit aan bij opmerkingen in het winkelmandje. Wij zorgen er dan voor dat U de juiste schoenmaat geleverd krijgt. Het makkelijkste is om rechtop op een blaadje papier te gaan staan, streep de hak en de langste teen aan en meet de lengte op, in millimeters nauwkeurig.

    Mocht u vragen of hulp nodig hebben dan kunt u contact opnemen met Velthuis Schoenen via info@velthuisschoenen.nl of 074 291 49 83
  • 4. Welke breedtematen (wijdtes) zijn er?
    Wij bieden de volgende breedtematen aan:

    Breedtematen Kinderen:
    • 2 (smalle leest) 
    • 3 en 4 (normale leest) 
    • 5 en 6 (brede leest) 

    Breedtematen Dames: 
    • C, D, E en F (smalle leest) 
    • G (normale leest) 
    • H en I (brede leest) 
    • J, K en M (extra brede leest) 

    Breedtematen Heren: 
    • E (smalle leest) 
    • M (normale leest) 
    • W (brede leest) 
    • XW en K (extra brede leest) 

    Voor vragen over breedtematen kunt u contact opnemen met Velthuis Schoenen via info@velthuisschoenen.nl of 074 291 49 83.
  • 5. Wat als een artikel/maat is uitverkocht?
    Een artikel of maat kan (tijdelijk) uitverkocht zijn. U kunt contact opnemen met Velthuis Schoenen (telefoonnummer 074 291 49 83 of info@velthuisschoenen.nl) en informeren of het product kan worden besteld. Houd het artikelnummer, de maat en de kleur bij de hand. Voor de actuele voorraad houdt de website in de gaten.

Bestellen

  • 1. Hoe kan ik online bestellen bij Velthuis Schoenen?
    Bestellen bij Velthuis Schoenen is heel eenvoudig. Selecteer de gewenste schoen door op de foto te klikken, selecteer uw maat en klik vervolgens op plaats in winkelwagen. De schoen is nu toegevoegd aan uw winkelwagen. U kunt ten alletijden uw winkelwagen bekijken door rechts bovenin op winkelwagen te klikken, ook ziet u hier hoeveel artikelen u in uw winkelwagen heeft zitten. Is u bestelling compleet dan kunt u deze afronden door rechts bovenin op winkelwagen te drukken en vervolgens op bestelling af ronden.

    Als u een bestelling plaatst kunt u ervoor kiezen om een account aan te maken, dit is niet verplicht, u kunt ook bestellen zonder account. Het voordeel van een account is dat u bij een volgend bezoek niet alle gegevens weer opnieuw hoeft in te vullen. Ook kunt u zich op de accountpagina aanmelden voor onze nieuwsbrief.

    Als u uw gegevens heeft ingevuld kiest u bij de volgende stap de verzendmethode: gratis ophalen in onze winkel of thuis laten bezorgen (via DHL). De verzendkosten voor thuisbezorging zijn €4,95 (bij besteding vanaf €49,95 is verzending gratis).

    Vervolgens kiest u hoe u wilt betalen: iDeal, creditkaart, afterpay of betalen in de winkel. Nadat u uw bestelling heeft afgerond ontvangt u een email met hierin de orderbevestiging. Wij versturen uw bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen.

  • 2. Is mijn bestelling goed aangekomen?
    Na het afronden van uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail met hierin uw bestelnummer. Naast deze mail ontvangt u een betaalbevestiging. 

    U vindt een overzicht van de door u geplaatste bestellingen onder het kopje "Mijn bestellingen" in "Mijn account". 

    Mocht u geen bevestigingsmail of betaalbevestiging hebben ontvangen, kijk of deze terecht is gekomen in uw ongewenste post of spambox. Geen mail ontvangen? Bel of mail ons, wij kijken het graag voor u na, tel: 074- 291 49 83 of info@velthuisschoenen.nl 

  • 3. Wat is de status van mijn bestelling?
    U ontvangt een orderbevestiging na het afronden van uw bestelling. Deze orderbevestiging geeft aan dat uw bestelling in goede orde is ontvangen. 

    Na ontvangst van uw betaling ontvangt u een betaalbevestiging. 

    Als wij uw bestelling klaar hebben staan voor verzending ontvangt u een mail met een track en trace code van DHL.Met de track & trace code kunt u uw pakket volgen en zien wanneer deze bij u geleverd wordt.

    Heeft u gekozen voor ophalen in onze winkel, dan ontvangt u een email met daarin de bevestiging dat uw bestelling voor u klaar staat in onze winkel.

    De status van uw bestelling kunt u ook bekijken via "mijn account" onder "mijn bestellingen".

  • 4. Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?
    Uw bestelnummer kunt u vinden:

    • in de bevestiging die op uw scherm verschijnt na het plaatsen van uw bestelling
    • in de bevestigingsmail die u ontvangt na het plaatsen van uw bestelling
    • in "mijn account" onder "mijn bestellingen"

  • 5. Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, wat nu?
    Zodra wij uw bestelling hebben verzonden, ontvangt u een e-mail met een Track & Trace code. U kunt hiermee uw pakket online volgen via DHL. In de regel wordt het pakket de volgende werkdag bezorgd op het opgegeven afleveradres. Heeft u het niet op tijd ontvangen, neem dan contact op met Velthuis Schoenen op telefoonnummer 074 291 49 83 of mail naar info@velthuisschoenen.nl.
  • 6. Kan ik mijn bestelling annuleren?
    U kunt uw bestelling alleen annuleren als deze nog niet is verzonden. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op via 074 291 49 83 of info@velthuisschoenen.nl.

Betalen

  • 1. Op welke manieren kan ik betalen?
    U kunt uw online aankopen bij Velthuis Schoenen betalen met

    • iDeal (internetbankieren)
    • Creditcard (Mastercard en Visa)
    • Afterpay (achteraf betalen)
    • In de winkel (pin of contant) (alleen bij verzendoptie ophalen in de winkel) 

  • 2. Hoe weet ik dat mijn betaling veilig verloopt?
    Uw betaling verloopt via een versleutelde https-verbinding. Dit betekent dat de verbinding tussen u en de website gecodeerd is en daarom niet zichtbaar is voor derden. Een veilige betaalomgeving herkent u aan het hangslotje onderin en een URL in de adresbalk die begint met 'https', waarbij de s staat voor 'secure'.

    Kijk voor meer informatie op www.veiliginternetten.nl

  • 3. Wat is iDeal?
    iDEAL is in Nederland de meest gebruikte betaalmethode voor veilige en directe betalingen op internet. U betaalt in uw eigen herkenbare en vertrouwde bancaire omgeving.
  • 4. Hoe kan ik betalen met een creditcard?
    U kunt betalen met een creditcard van Visa en MasterCard. U vult uw naam, creditcardnummer, de vervaldatum en de CVC-code (vermeld op de achterzijde) in. Vervolgens wordt uw betaling online geautoriseerd. (extra veilig door de 3D secure beveiliging (MasterCard SecureCode of Verified by Visa)). U weet dus direct of uw betaling wel of niet wordt goedgekeurd.
  • 5. Wat is Afterpay en hoe werkt het?
    AfterPay voert voor Velthuis Schoenen het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om uw bestelling te betalen. U kunt met Afterpay betalen tot een bedrag van € 400. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk uw bestelling betalen met een van de andere betaalmethodes.

    Als u gebruik wilt maken van Afterpay dan gelden de volgende voorwaarden en regels:
    1.De achteraf betaalmethode 'Betaal na ontvangst' is alleen van toepassing op bestellingen binnen Nederland en voor consumenten van 18 jaar en ouder.
    2.Het maximale bestel-bedrag is € 400,-
    3.Voor een betaling via 'achteraf betalen' brengen wij € 0,95 in rekening.

    Voor meer informatie over Afterpay vind je hier

Verzenden en ontvangen

  • 1. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Velthuis Schoenen verstuurd binnen 2 tot 5 werkdagen de schoenen via DHL.
  • 2. Wat zijn de verzendkosten?
    Bestellingen boven €49,95 verzenden wij gratis in Nederland, daaronder berekenen wij €4,95 bezorgkosten. In België en Duitsland € 6.95 ongeacht de grootte van de zending. Bij leveringen aan andere landen zullen de verzendkosten vooraf per email doorgegeven worden. Retourneren is altijd voor rekening van de klant (mits anders is overeengekomen).
    Gratis ophalen en retourneren is mogelijk in onze winkel.
  • 3. Bezorger gemist?
    Was U de eerste keer niet thuis toen de bezorger bij U aan de deur stond? Dan vindt U een kaart in de brievenbus. Daarop staat aangegeven of uw pakket eventueel bij uw buren is afgeven. Als dat niet het geval is, dan kunt U met behulp van de bezorgcode op de kaart en uw postcode een nieuwe bezorgmogelijkheid kiezen:

    • Uw pakket ophalen bij een DHL parcelshop
    • Uw pakket bij de buren laten bezorgen
    • Uw pakket op een ander moment laten bezorgen

    Geeft U geen keuze door dan zal de bezorger het de volgende werkdag voor een tweede keer proberen. Hebben ze U dan weer gemist staat op de bezorgkaart in uw brievenbus wat er met het pakket is gebeurd.

  • 4. Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel?
    Ja, U kunt bij wijze van verzending aangeven dat u de artikelen in de winkel wilt afhalen.

Ruilen en retourneren

  • 1. Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
    Binnen 14 dagen na ontvangst mag u uw bestelling (of een deel ervan)ruilen of retourneren. Voorwaarde is dat U het artikel slechts in die mate uitpakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het artikel wenst te behouden. Het artikel bevat de originele labels en/of prijskaartjes en zit in de originele verpakking. Vergeet niet het retourformulier in te vullen en mee te sturen voor een snelle afhandeling.
  • 2. Hoe kan ik een artikel retourneren?
    Mochten de artikelen (of een deel ervan) toch niet aan uw wensen voldoen kunt u ze gefrankeerd terugsturen. Laat vooraf Velthuis Schoenen weten dat u de artikelen retour stuurt door een mail te sturen naar info@velthuisschoenen.nl. Als de artikelen (of een deel ervan) in goede orde en volgens de algemene voorwaarden zijn ontvangen, krijgt u binnen 10 werkdagen uw geld teruggestort. Voor een snelle afhandeling voegt u het ingevulde retourformulier toe.
  • 3. Hoe kan ik een artikel ruilen?
    Mocht u een artikel willen ruilen voor een andere maat (en deze is op voorraad) geeft u dit dan zo snel mogelijk aan ons door, zodat wij de juiste maat voor u kunnen reserveren. Vervolgens stuurt u de artikelen gefrankeerd naar ons op. Nadat wij de artikelen in goede orde hebben ontvangen, sturen wij de gevraagde artikelen op.
  • 4. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
    Wij geven uitsluitend geld terug als u uw online gekochte artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneert, met inachtneming van de algemene voorwaarden. Retourneren kan per post of in de winkel. Retourneren is altijd voor rekening van de klant (mits anders is overeengekomen).
  • 5. Kan ik artikelen ook ruilen of retourneren in de winkel?
    Ja in onze winkel kunt u uw online aankopen ruilen of retourneren.
    Bij retourneren in de winkel krijgt u geen contant geld terug, maar een bewijs van ontvangst (het bewijs dat u recht heeft op het aankoopbedrag). Wij maken het geld binnen 5 werkdagen over op uw rekening.
  • 6. Betaal ik verzendkosten als ik artikelen wil ruilen of retourneren?
    Retourneren is altijd voor rekening van de klant (mits anders is overeengekomen). Als u een artikel ruilt, sturen wij u het gewenste artikel (geprijsd vanaf € 49,95, anders betaalt u € 4,95 verzendkosten) kosteloos toe. U kunt online gekochte artikelen ook ruilen of retourneren in onze winkel.
  • 7. Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?
    Heb je onverhoopt een klacht neem dan zo snel mogelijk contact op met Velthuis Schoenen via email info@velthuisschoenen.nl of telefonisch 074-2914983. Gebreken die door een materiaal en/of een productiefout veroorzaakt zijn, zullen vakkundig worden hersteld. Indien dit niet mogelijk is zal er een vervangend product verstrekt worden. Indien dit ook niet mogelijk is, ontvangt u het aankoopbedrag terug.
    Slijtage van zolen en hakken, kapotte ritsen en klachten veroorzaakt door ondeugdelijk gebruik van schoenen zijn geen klachten en zullen door ons dus niet als zodanig behandeld worden.

iDeal Afterpay Mastercard Visa DHL
Divide